تبلیغات
Mohammad Paknezhad - به مناسبت 80 ساله شدن چامسکی
 
Mohammad Paknezhad
"If you wish good advice, consult an old man
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما عزیزان!
ممنون که به جامعه ی مجازی زبان تشریف اوردید!
این جامعه ی مدرن با خدماتی از قبیل دانلود کتاب های الکترونیکی و اصطلاح های عامیانه انگلیسی و همینطور مطالب زیبا و پند اموز به همراه شعر های جذاب انگلیسی و متون کاملا انگلیسی به همراه متون دو زبانه (انگلیسی به همراه ترجمه به فارسی) و... محیطی کاملا اموزشی را برای علاقه مندان به این زبان بین المللی فراهم آورده است.
اکنون به خود می بالیم و افتخار می کنیم که تونستیم محیطی آموزشی ولی جذاب را فراهم آوریم تا شما عزیزان ضمن مدرنیزه کردن احساسات و رفتارتان با کمک گرفتن از زبان انگلیسی ، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم به خود بشناسانید!
به امید اینکه با نقطه نظراتتان و همینطور از همه مهمتر انتقادات و پیشنهادات خود مارا در بهبود این جامعه ی مدرن یاری فرمایید!

مدیر وبلاگ : موسسه زبان و پیش دبستانی پرهام
پیوندهای روزانه
پیوندها
صفحات جانبی
نظرسنجی
آیا این وبلاگ در راستای اهداف زبانی شما موثر بوده است ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
<
Time spent here:
قالب و كدهای جاوا > <

قالب و كدهای جاوا >

كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ

Glitter Graphics
Time spent here:
كد جاوا در قالبسرا

كد تغییر شكل موس

كد تقویم

BAHAR 20.COM

خدمات وبلاگ نویسان

Google
دریافت کد بارش برف از زیبا ساز وب

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس

 

به مناسبت 80 ساله شدن چامسکی

بین تمام زبانشناسان ببیشترین چیزی که بروز پیدا می کند بحث ها و مقالات زبان شناسی ست و استثنایی

در کارنیست که به نظریات و مکاتبی که پیرو آن بودند پرداخته شود.از نوام چامسکی گرفته که آنارشیست

بودنش تحت عنواین پوشش داده شده گم می شود تا نایدا که فقط برای اصول شناسی ترجمه سراغ

کتابهایش می رویم.برای نوشتن لازم است چندین رگ را به هم ربط داد تا به هدفی رسید که سلامت را تا جای

ممکن داراباشد.گاهی چندین و چند مویرگ از هرجایی سر در می آورند و متن آنقدر پیچیده می شود که شاید

سلامتی را دچار مالیخولیا کند.اگر نایدا آنارشیست بود ترجمه ی آزاد را قبول می کرد یا وجدان خود را موظف به

وفاداری به متن می دانست؟اگر چامسکی آنارشیست نبود و به لیبرالیسم توجهی نشان نداده بود آیا باز هم

چنین نظریاتی را بروز می داد یا اصلاَ سراغ زبان شناسی می رفت؟اگر کمونیست بود یا فاشیست زبان

شناسی را از چه دیدگاهی هدایت می کرد؟آیا باز هم نظرش در مورد دستور زبان زایا همان می شد که اگر 

پیرو داداییسم بود؟فرضاَ اگر دستور زبان زایا قرار بود با توجه به "ساختار شکنی" دریدا تو صیف شود نیاز به هیچ

نوع انتزاعی در دسته بندی تکواژها پیش می آمد؟

جهان بینی چامسکی می توانسته قبل یا بعد از زبان شناسی تغییر کند،اما آیا قبل از اینکه تصمیم به تمرکز بر

زبان شناسی بگیرد هیچ پیش فرضی را نمی شود در نظر گرفت که شاید گاهی زبان شناسی وی تحت تاثیر

جهان بینی اش قرار بگیرد،مگر نه اینکه نظرات او در مورد تمام جنبه های زبان شناسی نیز می تواند در طول

زمان تغییر کند نه اینکه الزاما توسط خودش نقض شود.نظریه ی ساختار شکنی دریدا از همان جا شروع شد که

همه چیز ساختار بندی شده بود.پس نظریه ی او هم معلول( به) قبول وجود ساختارهای پذیرفته شده در زبان

بود.همان طور که تمام ساختارهایی که چامسکی بر زبان اثبات کرد معلول (به) وجود از هم گسیختگی های

زبان بود.ساختارشکنی دریدا هم گاهی به اندازه ی ساختار سازی چامسکی لطف تلقی می شود.می شود با

نظر دریدا مبنی بر قابلیت تبدیل و تحرک واژه شیفته ی زبان شد؛ درست به همان اندازه می توان برای استفاده

از قواعد به جمع کردن تفکرات و تبدیلشان به متون قابل فهم حداقل برای خود نویسنده پرداخت و از ناگفته ها

گره گشایی کرد.گاهی که جدایی دین و سیاست را در نظر می گیریم و بدون تعصب در پایان کار و اخلاق

شناسیش می اندیشیم تمام فرض هایمان غلط از آب در می آیند.اگر مقصود به تکامل باشد نمی شود دو

مقوله را که در تمام تمدن های امروزی بی اجبار پذیرفته شده اند از هم تفکیک کرد.اما قرار نیست که سیاست

بر مبنای دین پیش رود یا بالعکس.این دو مقوله در گرو هم نیستند اما نا خودآگاه اخلاقیات وارد سیاست می

شوند و اخلاقیات را که محسوس تر به دین ربط می دهیم سکولاریسم هم زیر سوال می رود.از آن طرف گاهی

وارد کردن بحث های مذهبی خاص تمام زیربنای سیاست را مسموم می کند حتی اگر تعمدی در کار

نباشد.شاید لازم باشد آن قسمت هایی از دین در سیاست بازتاب داشته باشد که در جهانی بودنش شکی

نیست.هرچند تمام قدرتهای جهانی و حتی نامرغوب ترین سیاست های جهانی در پی پیش بردن هژمونی خود

از هیچ قانونی چه در دین و چه در سیاست برداشتی جهانی نخواهند داشت.چامسکی فلسفه ی خود پذیرفته

اش را بر متن غالب نمی کند و متن را به قالب فلسفه ی خود تزیین نخواهد کرد اما در عین حال ناخود آگاه

متونش به نوعی دستخوش جهان بینی اش می شود.همان طور که دین و سیاست از هم تفکیک 

می شوند و نا خودآگاه تحت تاثیر فرعیات یکدیگر قرار می گیرند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر